Nachtspel

0
1673
blog placeholder

Nachtspel :

 

De Grote Oorlog is uitgebroken.  Gezien de Amazones het gemund hebben op De
Ridders, heeft Koning Polle een Oorlogsverklaring uitgesproken.

 

Alle Ridders/fundamentalisten krijgen de opdracht om in
groep de leegstaande kampen van de Amazones in brand te steken om zo hun
oorlogsvoering te destabiliseren. 

 

De Amazones hebben via de Spirituele Bosnimf vernomen dat
hun kampen zullen aangevallen worden, doch zij dienen nog terug te komen van
een spirituele opkikker, maar zullen zo snel mogelijk doen.

 

Materiaal:
-walkie talkies (geen speelgoed, degelijk materiaal)
-plakband
-zaklampen
-vislichtjes(fluorescerend staafje dat vissers snachts gebruiken, dit geeft
veel licht en kan je van verre afstand zien)
-donkere kledij

Dit is een sluipspel. Je speelt dit spel best op een open ruimte, omringt door
bos.
Je verdeelt je groep in 2 ploegen.
In ploeg A zit een leider en de rest van ploeg A zijn leden van de Amzonekring.
A bezit 1 walkie talkie, verder niets. Alle andere leden, mogen een zaklamp
hebben.
Ploeg B : Eén leider en zijn gezanten. B bezit 1 walkie talkie, 1 rol plakband,
een dozijn vislichtjes (rode kleur) en 1 zaklamp. De fundamentalisten hebben
niets, zeker geen zaklamp.

Met je hele groep ga je eerst een 6-tal (of meer) Kampen aanduiden, zoals New
York, Londen, Madrid, etc.. Dit kan een boom zijn, een struik, laat je
verbeelding werken. Deze plaatsen mogen op een ruime afstand van elkaar liggen,
50m of verder is niet overdreven. Dit maakt het spel niet moeilijker, alleen
maar spannender. De Kampen worden aangeduid door een Geel vislicht.

 

Het spel begint op een afgesproken plaats. Vanaf dit punt
krijgen B & co 5 min de tijd om te verdwijnen. Hierna mogen A & co hun
klopjacht beginnen.
Het is de bedoeling dat B alle (of aantal naar keuze) steden bombardeert, dit
d.m.v. een vislichtje op de boom of struik te plakken. Na iedere aanslag laat B
d.m.v. de walkie talkie de stand van zaken weten aan Tine door bijvoorbeeld
“NY is Burning” of “Londen is down” door te zeggen. Alleen
de leider van B mag contact opnemen met A, niet andersom.

 

B mag hier niet mee valsspelen, bijvoorbeeld op Madrid een
aanslag plegen en zeggen dat Londen het slachtoffer is. Zo kan hij A vele malen
het verkeerde pad op sturen. Daarom is aangeraden dat B onmiddellijk de aanslag
meldt.

De ploeg van A moet ook een kans krijgen om ze zo snel mogelijk te lokaliseren
en te pakken, anders word het nogal saai voor B & co. Let op, waar beide
groepen zich ook maar begeven, ze mogen zich NOOIT opsplitsen, dit om
valsspelen tegen te gaan en de duur van het spel niet te verkorten. Het is ook
aangeraden dat de spelers zo weinig mogelijk hun zaklampen gebruiken, want
vanaf het moment dat ploeg B gelokaliseerd wordt, zal het spel niet meer lang
duren. Geloof me, als speler maakt dit het spel enorm spannend (je ogen geraken
natuurlijk ook aan het donker gewend). Dit geeft zelfs een extra dimensie aan
het sluipen want je bent gefixeerd op alles, bijvoorbeeld adem je niet te luid,
waar zit in godsnaam die andere groep?, een flits van een zaklamp die je in de
verte zag, etc. Adrenaline verzekerd!!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here